Thursday, October 20, 2005

 

Vene keele lummuses

Teine asi üllatas mind tegelikult TTÜ-s veel- nimelt olukord magistrantide seminaris, kus vene soost üliõpilasele lahkelt anti luba oma mõtteid vene keeles esitada ning õppejõud ka loengut pidades tihti oma juttu edastas paralleelselt vene keeles (magistratuurijõudnult võiks ikka rahvuskeelt osata?). Mitte et mul venelaste vastu midagi oleks! Lihtsalt üllatav oli, Tartus sellist asja ma ei kohanud. Aga eks selline heategevus ju just pärsib nende valmisolekut eestikeel üleüldse ära õppida? Olin oma maalapse ja Tartu fännina suht sinisilmne vist, sest ka see, et Tallinnas kuulebki venekeelt tänavatel ja koolis rohkem kui emakeelt, tundus suhteliselt uskumatu. Kuhu ma sattunud olen?! Käin laboris koos Jekaterinaga, kes on Narvast, ka esimese aasta magistrant. Ta rääkis, et terve bakalaureuseõppe sai kenasti vene keeles hakkama, nüüd viimasel suvel praktikal olles hakkas eesti keelt ka purssima- pere, sõbrad, kool, asjaajamine..- kõik on olnud siiamaani venekeelne, nii et polegi ju otsest vajadust osata eesti keelt!
Aga mina, padueestlane, otsin endale venekeele intensiivkursuseid, et mul, eestlasel, oleks võimalik Eestimaal teha tööd oma õpitud valdkonnas..
Comments:
mina kui padueestlane võtan mitteintensiivvenekeelekursusi, kuna muid aineid mul lihtsalt pole.
Ja kusjuures antud seisuga on vene kel minu lemmik tund. Ma mäletan, et kui ma vel koolis käisin, siis ma vihkasin vene keelt!
 
mina kui vist kah padueestlane:p võtan intensiivvenekeelepraktikat ja kohe üldse pole lõbus:S imestan iga päev, et mis riigis ma nüüd ikkagi elan, eestis küll enam mitte:p:)

Triin
 
Peamine on see, et kui see just professionaalne kohustus pole, siis ei tohi venelastega vene keelt rääkida. Muidu nad ei leiagi motivatsiooni ja praktikat riigikeele omandamiseks.
Mina nt olen kohanud venelast, kes oli lausa tänulik, et ma temaga eesti keeles räägin (noh, ta küll kurtis, et see on natuke kiirevõitu ja hoopis teistsugune kui põhjaeestlaste keel) - kuna ta ise Narva lastele eesti keelt õpetab, oli tal hädasti praktikat vaja. Aga enamik eestlasi rääkis temaga vene keeles. Ise oleme mömmid.
 
This comment has been removed by a blog administrator.
 
This comment has been removed by a blog administrator.
 
This comment has been removed by a blog administrator.
 
Huvitav, mina olen aeg-ajalt hoops mõelnud, et oleks väga kasulik aeg-ajalt vene keelt harjutada, aga võimalust ei teki. Kui otsiks, küll siis leiaks ka, aga lihtsalt niisama ei tule ette küll - mõned tuttavad on, kellele eesti keel emakeel pole, aga nemad ei taha mingil juhul muus keeles suhelda. ja väga ilusti räägivad eesti keelt. ma vist elan karbis. (ok, hispaanlastega suhtlen hispaania keeles, neile suurt muud midagi külge ei taha nakata.)
 
Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?